Dag 2 - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Arthur Steenbergen - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Arthur Steenbergen - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Arthur

Blijf op de hoogte en volg Arthur

06 September 2017 | Canada, Campbell River

Vandaag dus naar Cambell River op Vancouver Island. Een oversteek vanuit Vancouver met de ferry. We hadden de oversteek niet gereserveerd, en meldden ons 20 minuten voor afvaart bij de ferrydienst. Had geen minuut later moeten zijn, uiteindelijk waren wij bijna de laatste uit de nog lange rij die mee mochten. De oversteek duurt 1 uur en 40 minuten en doordat het nog steeds zeer lekker weer was konden we genieten van het uitzicht vanaf het bovendek.

De ferry meert aan bij Nanaimo, we kunnen weer op autocruisecontrol langs de oostkust van Vancouver Island naar het noorden. Vaak rijden we vlak langs de oevers van de binnenzee. We nemen uiteraard de toeristische route, 'ocean view". Rond 15.30 uur komen we aan in Campbell River. We krijgen een eenvoudige kamer maar wel op een prachtige plek, we zitten op 1 hoog aan het eind van de "galerij' waar we een mooi uitzicht hebben op de rivier, we creëren een eigen terrasje en raken aan de praat met italianen die echt hier alleen maar zijn om op zalm te vissen. Uiteraard lopen we ook Nederlanders tegen het lijf, de ingekochte biervoorraad slinkt snel.

Al snel spotten we uit het water springende zalmen en jagende zeehonden. Uiteraard ook vissende vogels, klein en groot scheren over het water.

Na het boodschappen, doen we een lekker bakkie in de aangrenzende tuin aan het water maar een kleine bui doet ons weer verhuizen naar ons eigen "terras".

Morgen staat de berenexcursie op ons te wachten.

Stand dierenlijstje:
Eekhoorn
Zeehond
Hert
Zalmen
'Geen idee hoe het heet visjagende" roofvogel

Wij gaan op berenjacht ...