Weg van de kust - Reisverslag uit Whistler, Canada van Arthur Steenbergen - WaarBenJij.nu Weg van de kust - Reisverslag uit Whistler, Canada van Arthur Steenbergen - WaarBenJij.nu

Weg van de kust

Door: Arthur

Blijf op de hoogte en volg Arthur

12 September 2017 | Canada, Whistler

05.15 uur gaat vandaag de wekker af. We zijn gister later op de avond beland in een B&B in Richmond direct vanaf de ferry en eten nog wat in het uitgestorven nabij gelegen winkelcentrum. We moeten zo vroegop want vandaag begint de grote wisseltruc. Bij het boeken van deze vakantie lukte het niet om de door ons gewenste camper voor drie weken te boeken (extreem druk door viering 150 jaar Canada)
Dus eerst Vancouver Island bezocht met een gewone huurauto dat achteraf een schot in de roos bleek te zijn.
Nu dus eerst de huurauto inleveren bij het vliegveld, vanaf daar met een shuttlebus naar een oppiklokatie van de transferdienst van het camperverhuurbedrijf waar we om 07.30 worden opgehaald. Het camperverhuurbedrijf is gevestigd in Point Roberts, een enclave op Amerikaans grondgebied nabij Vancouver, dat betekent een half uurtje rijden. Bij de Canadees-Amerikaanse grens geen problemen dus reeds om 08.30 uur konden we onze koffers uitpakken en de camper inrichten. Omdat Point Roberts de punt bestrijkt van het zuidelijk gedeelte onder Vancouver hadden we een prachtig uitzicht op de Oceaan en de omliggende eilanden. Even de benen gestrekt en de proviandkast gevuld.

Om 13.30 uur rijden we richting Whistler, we volgen de "sea to sky' highway, de weg volgt een tijd de kustlijn noordelijk van Vancouver en gaat daarna al slingerend de bergen in. Wij hebben in de late middag een lekker zonnetje en dat levert weer adembenemende uitzichten op.

Om 16.30 uur slaan we linksaf de weg af en parkeren de camper op de Whistler RV Campingground.
Tsja, dan sta je dus met de camper op redelijke hoogte met uitzicht op de omringende bergketens, in de verte zien we ook een gletsjer en dat alles met een ondergaande zon ...

Een nieuw diertje laat zich zien; twee ' chipmunks' rennen enige tijd nieuwsgierig rond de camper.