Dag 11 en 12 - Reisverslag uit Whistler, Canada van Arthur Steenbergen - WaarBenJij.nu Dag 11 en 12 - Reisverslag uit Whistler, Canada van Arthur Steenbergen - WaarBenJij.nu

Dag 11 en 12

Door: Arthur

Blijf op de hoogte en volg Arthur

15 September 2017 | Canada, Whistler

Na de overnachting langs de weg rijden we vroeg weg, verder richting Wells Gray park. We rijden het laatste stuk over de oude 'Gold rush' route. Een soms kaarsrechte weg met stadjes met de mooie namen '70 Miles House' en '100 Miles House', ranches, huifkarren, de streek straalt het oude leven van goudzoekers en cowboys uit. Dit gaat weer over in uitlopers van de bergen waar onze bestemming ligt. Wederom, prachtige natuur!!

In het Wells Gray park aangekomen krijgen we (ongereserveerd) een mooi plekje aan de 'creek'. Het is al de gehele week schitterend weer en kunnen lekker een koud biertje open trekken en genieten van het lekkere weer. De avond en nacht is de lucht kraakhelder en het koelt behoorlijk af richting het vriespunt. De hemel toont een sterrenhemel die wij nog nooit gezien hebben, niet gehinderd door wat voor 'lichtvervuiling' dan ook zien we echt duizenden sterren en sterrennevels .
De muis laat 's-nachts ook weer van zich horen, gezellig!

In een koude camper worden we wakker onder een blauwe hemel, geen wolkje te zien.
Vandaag gaan we op 'watervallenjacht', dit park staat bekend om zijn grote hoeveelheid watervallen. We kunnen al na 4 km weer uit de camper voor waterval 1 en de volgende ligt ook kort dichtbij. Het wordt een beetje een eentonig verhaal als ik weer ga vertellen dat dit natuurlijk weer bijzonder mooi is, vooral de combinatie met de heldere lucht en het stralende zonnetje is alles echt weer fotogeniek.
Watervallen, stroomversnellingen, kreekjes, het maakt niet uit waar we stoppen.
Het laatste gedeelte van de weg door het park is gewoon gravel en dat in combinatie met de gebruikelijke haarspeldbochten en de vele uitzichtspunten maken ook van het rijden een fantastische ervaring.
Lunchen doen we uiteraard in de natuur, met wat de muis heeft overgelaten.

Zoals verwacht is het lekker rustig, zo na het hoogseizoen en kunnen we overal ongestoord genieten. Het merendeel van de aanwezige toeristen zijn Nederlanders, Duitsers en Canadezen.

Kort voor het avondeten slaan we weer de weg in naar de campingground, moe maar voldaan warmen we de restjes op van ons eten van gister.

Volgens planning rijden we morgen richting de Rocky Mountains, de weersvoorspellingen zijn niet echt geweldig, vorst en veel neerslag. Misschien moeten we de camper 'winterizen' dat wil zeggen dat we geen gebruik meer kunnen maken van het (stromend) water en toilet/douche in de camper. Maar goed, dat is geen enkel probleem, meerdere keren hebben we al met onze eigen camper zo gereisd door Oost Europa en Noorwegen.

P.s. het uploaden van foto's via 'waarbenjij.nu' blijkt hier onmogelijk. De website in combinatie met de snelheid van het aanwezige internet is hopeloos. Vandaar af en toe wat plaatjes via Facebook.

• 16 September 2017 - 18:40

Ingrid: