Bye bye Vancouver Island - Reisverslag uit Richmond, Canada van Arthur Steenbergen - WaarBenJij.nu Bye bye Vancouver Island - Reisverslag uit Richmond, Canada van Arthur Steenbergen - WaarBenJij.nu

Bye bye Vancouver Island

Door: Arthur

Blijf op de hoogte en volg Arthur

11 September 2017 | Canada, Richmond

Ons reisverslag gaat verder met een lekker bakkie koffie op het bovendek van de Swept Away Inn, de bed en breakfast boot in de haven van Port Alberni. Ik zie de zon opkomen en de vissersbootjes verlaten de haven. Onze super gastheren trakteren ons op een lekker ontbijtje. Met moeite rukken we ons los van de koffie en de warme ochtendzon. Wij gaan verder richting Port Renfrew aan de westkust. Onderweg stoppen we bij een waterval waar een zalmenladder is gebouwd. We zien de zalmen tegen de stroom in, de diverse stroomversnellingen al springend nemen.

De gehele resterende weg gaat door een prachtig bergachtig gebied. Aan het eind van de middag doen we de deur open van onze cottage dichtbij alweer, de plaatselijke haven.
We maken nog even een wandeling door de buurt en belanden op het strand alwaar resten van bomen liggen met de gigantische afmetingen díe we al eerder zijn tegenkomen.

De volgende ochtend weer vroeg op pad. Een bezoek aan de biotanical bay en garden staat op het programma, en dat moet bij eb zodat je in de diverse drooggevallen baaitjes al het zeeleven kan bewonderen.

Hierna op de route bezoeken we avatar grove, een bos wat verder hoger in de bergen dat we via een gravelweg kunnen bereiken. Een bos met alleen maar bomen die minstens 40 meter hoog zijn met uitschieters tot 70 meter! Onwaarschijnlijk gezicht.

Zo zakken we af richting Victoria via de West Coast highway die prachtig langs de kust slingert. Diverse keren stoppen we om te genieten van de mooie vergezichten.
We komen aan in Victoria alwaar we de ferry nemen naar Richmond. We
belanden in een B&B dichtbij het vliegveld alwaar we oorgen van vervoermiddel zullen wisselen,we ruilen de limo in voor de camper.

Stand dierenlijstje:
Eekhoorn
Zeehonden
Hert
Zalmen
'Geen idee hoe het heet visjagende" roofvogel
Tafeleend
Bruine beer
Steller gaai

• 12 September 2017 - 17:16

Ingrid:

Wat leuk allemaal..en jullie mogen nog even !!

• 12 September 2017 - 17:38

Hans:

Nog niet op beren geschoten toch?
    zal het niet doen als ik jou was
    Voor je het weet loop je met een mond vol