In spin of muis ... - Reisverslag uit Whistler, Canada van Arthur Steenbergen - WaarBenJij.nu In spin of muis ... - Reisverslag uit Whistler, Canada van Arthur Steenbergen - WaarBenJij.nu

In spin of muis ...

Door: Arthur

Blijf op de hoogte en volg Arthur

14 September 2017 | Canada, Whistler

Vandaag rijden we weg vanuit Whistler na nog genoten te hebben van een lekker ontbijtje in de warme ochtendzon. We rijden een kort stukje terug om de Brandywijn Waterfall te bezoeken. Een mooi begin van deze dag.

De uiteindelijke reisbestemming is het Wells Gray park maar we zijn van plan dit in 2 dagen aan te rijden om de tijd te nemen onderweg te kunnen stoppen bij de vele parken, meren en watervallen. We zien dan wel waar we aan het eind van de middag zullen zijn en dan een kampeerplaats vinden.

Eerst nog even Whistler een bezoekje gebracht alwaar in 2010 een gedeelte van de Olympische winterspelen zijn gehouden, een prachtig dorp en uiteraard nog even op de foto bij de Olympische ringen.

Dan weer gas op de plank en we rijden verder highway 99 af, met werkelijk nog geen 200 meter rechte wegen, wel ontelbare haarspeldbochten, ravijnen van meer dan 100 meter, vergezichten, de dag vliegt voorbij.

We doen een aantal willekeurige stops dat 1 keer een blauw groen meer oplevert met drie omringende bergpieken waarvan 1 gletsjer in zicht die prachtig in de zon lag.
Dit was weer om stil van te worden maar daar dacht de ook aanwezige 7 koppige Chinese familie anders over. De gehele familie moest individueel in alle mogelijke "posities" op de foto met bijbehorende luidruchtige aanwijzingen.

Rond 18.30 uur duiken we de weg af en parkeren de camper langs een riviertje alwaar we de avond doorbrengen.

P.s.

Ritsel, ritsel, ... we sloten net onze ogen toen we geritsel in de camper hoorden.
Eerst dacht ik dat er een chipmunk de camper was binnengeslopen en zich in ons vuilniszakje bevond. Helene had een beter gehoor, er zat ' iets' in onze voorraadkast.
Zachtjes doe ik de deur open maar zie niets en hoor niks meer. Ik 'pook' wat tussen het eten maar niks gebeurt. Helene roept ineens; ik zie ee staartje, het zit op de deurknop aan de binnenzijde van de deur. Inderdaad er zat de klein muisje op de knop van de deur. Ik geef een klap en de muis valt op het aanrecht en floept weg. Hmmm wat nu, licht gaat weer uit en onmiddelijk horen we het muisje weer; we hadden wat chips op de grond gelegd om te lokken, zaklamp op de muis en hij blijft stilzitten. Deur open en met wat geklooi veeg ik de muis naar buiten. Zo, opgelost.
Licht uit en slapen.

Ritsel, ritsel ... de muis is weer terug na 5 minuten, blijkbaar via een opening bij de wielkast lukt het hem snel weer in de bus te komen.

Hmm, we besluiten het er bij te laten, dit wordt dus niks we hebben dus een kostganger erbij.

• 24 September 2017 - 16:31

Sophie:

Beste Arthur en Helene,

Wij reden eergisteren door Whistler en hoorden vannacht in Cache Creek ook een muis, die niet veel later over de vloer schoot. Hoe zijn jullie er vanaf gekomen?

Hartelijke groet en mooie reis nog!

Sophie