Oost naar West - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Arthur Steenbergen - WaarBenJij.nu Oost naar West - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Arthur Steenbergen - WaarBenJij.nu

Oost naar West

Door: Arthur

Blijf op de hoogte en volg Arthur

19 September 2017 | Canada, Revelstoke

Vandaag lekker een keer uitgeslapen en rustig opgestart, alles rond en in de camper weer piekfijn in orde gebracht zodat we weer weten waar alles ook al weer ligt.

Onze kampeerplek van deze nacht ligt aan de Kicking Horse rivier en parallel hieraan loopt de canadian pacific railway, het spoor dat loopt van de oostkust naar de westkust.
Aan de overkant zien we dus tientallen wagons met twee locomotieven voor en ver, ver daarachter 1 locomotief, er komt geen einde aan.
Het spoor volgde de afgelopen dagen de route die wij aflegden.
Op weg naar hier, Golden reden we over de Kicking Horse pass, de hoogste pass die het oosten met het westen maar dan weer over de weg verbindt.

Vanuit Golden vertrekken we richting Revelstoke, en doorkruisen we twee andere parken; Glacier park en Revelstoke park. Het Glacier park heeft meer dan 400 (!) gletsjers, waarvan vele vanaf de weg te zien zijn.

We passeren ook een gedenkmonument, op het hoogste punt in dit park, waarbij herdacht werd dat op die plek, eind jaren 50, uiteindelijk de Oost-West verbinding over de weg gereed was gekomen. Totdat moment was er alleen een omleidingsroute (gravelweg van 360 km) ter plaatse beschikbaar!

We passeren vandaag weer de tijdzone tussen British Columbia en Alberta zodat het tijdsverschil weer 9 uur wordt.

We bezoeken het historisch centrum van Revelstoke, dat uit prachtige gebouwen bestaat uit de Victoriaanse tijd. De geschiedenis straalt van dit stadje af. We gaan lekker uiteten en bewegen ons langzaam naar een slaapplek.

De allereerst gekozen camping zit onverwacht vol, maar de tweede heeft nog wel een plekje. De beheerder waarschuwt voor het feit dat er de afgelopen dagen een beer is gesignaleerd op het terrein. Hij is fijn ....